Koncerti

KONCERT BAROKNE GLAZBE

Pod pokroviteljstvom Zagrebačke županije

Hrvatska udruga Ars Organi Sisciae

Pučko otvoreno učilište Zaprešić
 

Nocturno u Novim dvorima

 

Ansambl ChiaroScuro

Josipa Bilić, sopran

Silvio Richter & Ivan Jakšeković, violine

Hiwote Tadesse, viola

Lea Sušanj Lujo, violončelo

Katarina Javora, čembalo

 

Program: Biblijska priča

Händel, Graupner, Telemann, Vivaldi

 

Nedjelja, 7. 11. 2021. u 20 sati

Vršilnica, Novi dvori

Zaprešić

 

Program: Biblijska priča

 

Georg Friedrich Händel (1685. – 1759.)  

Oratorij Salomon

Dolazak kraljice Sabe, uvertira

With thee th’unshelter’d moor, arija Nicaule

Ev’ry sight these eyes behold, arija Nicaule

 

Christoph Graupner (1683. – 1760.)

Kantata Furcht und zagen, a 5:GWV 1102/11b

Furcht und Zagen

Die Zeit ist dat

Ach, bereue deine Sunden

Durch Reu' und Glauben

Aria da capo: Furcht und Zage

Ich will mich auch deswegen

O Jesu, hifl zur selben Zeit

Ich hoff' es wird geschehn

Verstosse doch dein Erbteil nicht

 

Georg Philipp Telemann (1681. - 1767.)

Sonata in D major, TWV 44:1 - Sinfonia Spirituosa      

Sinfonia. Spirituosa

Largo

Vivace

 

Antonio  Vivaldi (1678. – 1741.)

Al Sancto Sepolcro, RV 169

Adagio molto - Allegro ma poco

 

Juditha triumphans, RV 644

Arije Abre, Juditine sluškinje

Si fulgida per te

Non ita reducem

Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) studentica je pete godine pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Lidije Horvat - Dunjko. Pjevačko obrazovanje započela je 2014. u Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck – Kukavčić.

Već kao studentica postigla zapažene uspjehe na državnim i međunarodnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai  (2015.),  LavMirski  (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Jozsef Simandy (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.). Od Agencije za odgoj i obrazovanje 2016. prima priznanje Oskar znanja (za najbolje učenike i studente glazbe i plesa u Hrvatskoj).

 Pohađala je seminare glazbenih umjetnika i pedagoga kao što su: Matjaž Robavs, Tomislav Mužek, Rebeka Lokar, Krešimir Stražanac, Alexei Tanovitski, Reiner Trost, Michael Schade, Florian Boesch, Claudia Visca, te članovi međunarodnog pjevačkog seminara CANTO! Vocal program; Lucy Arner, Liora Maurer, Sharon Mohar, Hans Peter Herman, Ira Siff i dr.

Surađivala je s renomiranim umjetnicima kao što su: mo. Mladen Tarbuk, mo. Tomislav Fačini, mo. Loris Voltolini, mo. Josip Šego, mo. Ivan Josip Skender, mo. Marcello Mottadelli, mo. Gyüdi Sándor, mo. Pavle Zajcev, rež. Dora Ruždjak Podolski, rež. Saša Anočić, rež. Mathias Behrends, rež. Arnaud Bernard.

Posebno se istaknula u koprodukcijama MUZA/ADU/ALU/TTF u ulozi Despine, jednoj od glavnih uloga Mozartove opere Cosi fan tutte, u zagrebačkom HNK-u, kao i u naslovnoj ulozi Massenetove opere Cendrillon. Kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu, ostvarila je svoj profesionalni operni debi u ulozi Ines, Verdijevog Trubadura, kao i u ulozi Glas s neba, Verdijevog Don Carla.

Dobitnica je Dekanove nagrade za akademsku 2017./2018. godinu, te Rektorove nagrade za individualni umjetnički rad – solistički koncert uz Orkestar Zagrebačke Filharmonije, s kojim nastupa i u ulozi Marice - Humperdinckove opere bajke Ivica i Marica, pod vodstvom Maestra Dawida Runtza.

Surađivala je i s brojnim ansamblima i orkestrima kao što su: Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Orkestar opere HNK u  Zagrebu, Vojni orkestar Oružanih Snaga Republike Hrvatske, Mađarski Simfonijski Orkestar, Zagrebački solisti, Orkestar mladih glazbenika,…
Diljem Hrvatske nastupa u produkciji Opere b.b., u Leharovoj opereti Vesela udovica (uloga Valencienne), te u Straussovoj opereti Šišmiš (uloga Adele).

Silvio Richter diplomirao je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2008. godine u klasi Anđelka Krpana. Iste godine godine položio je prijemni ispit na Royal Academy of Music u Londonu za studij barokne violine prigodom čega je nagrađen sa Entrance Scholarship. Magistrirao je u lipnju 2010. godine u klasi Pavla Beznosiuka. Za obje godine studija primio je Levrhulme Award. Daljni studij nastavio je na Royal Coservatory u Den Haagu u klasi Rya Terakada gdje je diplomirao 2013. godine.  Recentni angažmani uključuju koncerte sa ansamblima New London Consort, Bach Collegium Japan, Saraband Consort, Corelli Ensemble, Little Baroque Company, New Dutch Academy, Antiphonus, Camerata Garestin, Responsorium, Himalayian Handel Orchestra, Ars Eloquentiae; koncertnu suradnju sa Christopherom Stembridgeom, Krešimirom Hasom te izvedbu Bachovog koncerta za dvije violine uz Rachel Podger u dvorani Wigmore Hall u Londonu.

Ivan Jakšeković rođen je u Zagrebu gdje završava studij violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Silvana Kuzmina. Usavršava se na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu u klasi Eszter Haffner. Tijekom studija pohađa majstorske tečajeve brojnih uglednih pedagoga te nastupa kao solist i komorni glazbenik. Gaji poseban interes za izvođenje stare glazbe te se aktivno usavršava kroz majstorske tečajeve i suradnju s nekim od vodećih imena ranoglazbene scene kao što su E. Gatti, E. Onofri, C. Mackintosh i A. Butterfield. Član je orkestra Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Hiwote Tadesse (1993.) hrvatska je violistica etiopskog porijekla. Svoje glazbeno obrazovanje započela je na GU Elly Bašić u klasi Andreje Halužan-Bratković. Hiwote je maturirala na istom paralelno završivši IV gimnaziju u Zagrebu. 2011. godine počinje studirati na Kraljevskom konzervatoriju u Gentu (Belgija) i Konzervatoriju u Maastrichtu (Nizozemska) u klasi jednog od najboljih svjetskih violista, Michaela Kugela, gdje je 2016. završila diplomski studij kao najbolja studentica u generaciji. Hiwote se trenutno usavršava na belgijskoj prestižnoj Queen Elisabeth Music Chapel. Hiwote je u sezoni 2016./17. vodila viole u Dubrovačkom simfonijskom orkestru, a od 2017. djeluje na mjestu zamjenika vođe viola u Zagrebačkoj filharmoniji.

Hiwote je dobitnica mnogih nacionalinih i međunarodnih nagrada: Grand Prix na Internacionalnom natjecaju mladih glazbenika u Moskvi (2014.), prve nagrade na Internacionalnom natjecanju Citta di Barletta u Italiji (2013.) prve nagrade na 46. i 48. Hrvatskom natjecanju studenata glazbe i plesa (2008., 2010.). Za vrijeme studija u Belgiji Hiwote je osvojila solističko natjecanje i nastupila uz Orkestar Kraljevskog Konzervatorija u Gentu pod palicom Dirka Brossea. Solistički je nastupila uz La Chapelle Sauvage, Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, a komorno surađivala s A. Zemtsovom, T. Samouil, G. Hoffmanom, A. Dumayem. Od 2013 Hiwote postaje član Hulencourt Soloists Chamber Orchestra, tada pod vodstvom Guya Braunsteina. Kao solistica i komorni glazbenik Hiwote je nastupala diljem Hrvatske i u inozemstvu: Austriji, Italiji, Sloveniji, Izraelu i Beneluxu. Također je kao predavač i komorni glazbenik sudjelovala na Zimskom festivalu komorne glazbe na Floridi, SAD, te držala seminare u Hrvatskoj i Etiopiji.

2015. Hiwote je prošla zahtjevnu audiciju i predstavljala Hrvatsku na ljetnoj turneji Orkestra mladih Europske Unije. Kao solistica, dobila je priliku nastupati na Grafenegg festivalu i Spazio Klassik festivalu. Hiwote se usavršavala na seminarima profesora A. Arada, G. Karnija, W. Kossjanenka, W. Strehlea. Trenutno svira na modernom instrumentu graditelja O. Erdesza, koji joj je ljubazno dan na korištenje od obitelji Erdesz.

Violončelistica Lea Sušanj Lujo rođena je u Rijeci gdje je i maturirala violončelo u klasi prof. Maura Šestana. Dobitnica je više nagrada na natjecanjima HDGPP-a. Usavršavala se na seminarima prof. Valtera Dešpalja, Ericha Oskara Huettera, Nikole Ruževića,  Alexandera   Bailieja,  Gustava  Neive-Tavaresa i Pavla  Zajceva.

Početkom 2010. g. postaje stalnom članicom Simfonijskog orkestra HRT-a, a iste godine stječe naziv magistra muzike, diplomiravši violončelo u klasi prof. Krešimira Lazara na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Još od ranih studentskih dana izuzetno je interesira barokno violončelo te je kao članica Hrvatskog baroknog ansambla imala priliku surađivati sa brojnim uglednim imenima europske scene tzv. povijesno osviještene interpretacije. Svirala je basso continuo u mnogim produkcijama od kojih posebno vrijedi istaknuti Bachovu Muku po Ivanu i Magnificat, Monteverdijevog Orfeja u HNK u Zagrebu, Galuppijev Adamov pad i Handelovog Orlanda na Lokrumu u sklopu Dubrovačkih ljetnih igara.

Godine 2019. pod potporom zaklade Caboga Stiftung i umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija, uz Bojana Čičića i Dmitrija Sinkovskog, sudjeluje u snimanju CD-a sa svim simfonijama Luke Sorkočevića. Članica je ansambala za ranu glazbu Ars Longa, Minstrel, ChiaroScuro i Trio Corrente te redovito surađuje sa ansamblom Antiphonus. Svira na majstorskom baroknom violončelu mađarskog graditelja Viktora Koosa iz 2019. godine.

Katarina Javora (Zagreb) je maturirala klavir u Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zagrebu u klasi profesorice Renate Strojin Richter. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu je diplomirala orgulje u klasi profesorice Ljerke Očić, dok je čembalo učila kod profesora Pavla Mašića, a diplomirala u klasi profesorice Višnje Mažuran. Na Akademiji u Zagrebu je također završila i studij teorije glazbe.

Osvojila je nekoliko nagrada na natjecanju HDGPP, te nagradu fonda Janka Šanjek. Kao solist i u komornim sastavima nastupala je na raznim festivalima u Hrvatskoj, BiH, Austriji, Češkoj, Italiji, Njemačkoj i Francuskoj, kao i na natjecanjima Ferdo Livadić, Petr Eben, mo. Vinko Lesić i tribini Darko Lukić.

Diplomski studij orgulja (koncertni smjer) je završila pri Universität für Musik und darstellende Kunst  u Beču u razredu profesora Pier Damiana Perettija, dok je čembalo učila kod profesora Emanuela Schmelzera Ziringera. Pohađala je seminare za interpretaciju orguljske i čembalističke literature u Hrvatskoj i inozemstvu (Theo Jellema, Martin Sander, Bernhard Klapprott, Nathan Laube, Hans Fagius, Lorenzo Ghielmi, Luigi F. Tagliavini, Christoph Bossert, Aline Zylberajch, Jean Baptiste Robin i mnogi drugi). Završila je program usavršavanja u francuskom gradu Toulouseu gdje je studirala orgulje u klasi prof. Michela Bouvarda i prof. Jana Willema Jansena, dok je čembalo učila u klasi prof. Yasuko Bouvard.

Predaje glazbeno teorijske predmete u Glazbenoj školi Franjo Lučić, te je dugi niz godina orguljašica u župnoj crkvi Sv. Male Terezije od Djeteta Isusa te crkvi Marije Pomoćnice u Zagrebu.


Sva prava pridržana © POU Zaprešić, 2008.

Designed & Developed by